adscode
adscode

İçimizdeki canavar

İçimizdeki canavar

Japon yönetmen, yapımcı ve senarist Hirokazu Kore-eda’nın yeni filmi “Monster” (Canavar) dünya prömiyerini 76’ncı Cannes Film Festivali’nde yaptı. Küçük oğlunun davranışlarında rahatsız edici değişimler fark eden bekar bir annenin çocuğunun öğretmeniyle yüzleşmesini anlatan “Monster”, Cannes’da “En İyi Senaryo” ve “Queer Palm” ödüllerine layık görüldü. Başarılı yönetmen Hirokazu Kore-eda, gerçek hayatta içimizdeki ‘canavar’ın nasıl ortaya çıkabileceğini ve film sürecini Hürriyet Kelebek okurlarına anlattı.

 

 Filme neden “Canavar” adını verdiniz?

- Filmimizde gerçek canavarlar yok ama... İletişim kurmayı bıraktığınız, karşınızdakini anlamaya çalışmadığınız zaman artık onu bir canavar olarak görmeye başlarsınız ve aynı zamanda içinizde bir canavar büyümeye başlar. Ben de böyle bir dünyayı tasvir etmeye çalışıyordum... Filmin adı ilk etapta farklıydı ancak yapımcıyla senaryo üzerinde çalışırken kendimizi şu anki isme daha yakın hissettik. “Canavar” olarak adlandırılması gerektiğini önerdik. İşte film böyle ortaya çıktı.

İçimizdeki canavar

◊ Filmlerinizin çoğunda çocuklarla çalışıyorsunuz. Aktörler kadar eğitimli olmayan çocuklarla iletişiminizi nasıl  kuruyorsunuz?

 

- Çocuklarla çalışmak gerçekten çok zaman alıyor. Sanırım bu biraz öğretmen olmaya benziyor. Sabırla onların dilini bulmalı ve tamamen ikna olana kadar beklemelisiniz... Hiçbir şeyi zorlamamak, hiçbir şeyi aceleye getirmemek gerekiyor. Beklemek, çocuklarla yakınlaşmak ve bağ kurmak en önemlisi... Daha önce çektiğim filmlerde çocukları yönlendirdiğimde senaryoyu okumalarını değil, repliklerini istedikleri şekilde söylemelerini sağlardım. Bu filme kadar çocukları birçok kez bu şekilde yönettim.

◊ “Monster”da daha farklı bir yol mu izlediniz?

- Evet, çünkü “Monster”da iki ana çocuk karakterin iç çatışması o kadar hassas ki, onların kim olduklarını, kişiliklerini yarattığımız karakterlere nakletmek istemedim. Bunun tehlikeli olduğunu düşündüm. Bu durumda onlara senaryoyu okuttuk, prova yaptık. Filmdeki var oluş şekilleriyle onları çok özgün tasvir edebildik.

İlk Yorumu Siz Yapın

Gönder